mandag 16. november 2009

Vaksinedag


I dag har vi fått vaksine. Ikke Ruth da, siden hun er under 6 mnd, men vi andre er stukket. På forhånd kom det noen kommentarer av typen "mamma jeg vil ikke stikkes", men det gikk over all forventning. Overhodet ingen kø på helsestasjonen, og begge ungene var kjempetøffe. Sebastian synes det var litt vanskelig. Han gråt litt etterpå, heldigvis var det ikke værre enn at han ble avledet av saft og kjeks. De har begge klaget over litt vondt i armen i kveld, men håper ikke de (eller vi voksne) får noen andre bivirkninger.

De husker ikke å ha fått sprøyter før, så det er jo forståelig at de ikke likte tanken. Frode har heller aldri vært fan av sprøyter og va ikke så høy i hatten da vi skulle vaksineres før Egyptturen for noen år siden. Nå er han hardbarka blodgiver og blir stukkert titt og ofte. Det var jeg som foreslo (ok, foreslo er litt svakt uttrykk, jeg bare registrerte oss) at vi skulle bli blodgivere, men det er stort sett bare han som gir. Jeg er stadig i karantene. Er det ikke svangerskap og første året etter fødsel så er det jernmangel. Jeg er ganske ubrukelig. Men om et halvår er jeg klar. Nå skal jeg spise leverpostei mange ganger i uka og strutte av jern til sommeren!!

5 kommentarer:

  1. ...og så må du drikke floradix. Smaker så ille at jeg må holde meg for nesen når jeg drikker det, men funker som bare juling. Var i ferd med å dra en spøk om enda en karantene (og ikke pga jernmangel...) men jeg skal la den ligge. ;-)

    SvarSlett
  2. Jaha, morroklump i dag Elise? :P
    Hehe.
    Floradix for jernet? Klare meg fint med leverpostei, men takk for tips.

    SvarSlett
  3. Hei! Takk for kjempekoselig kommentar inne hos meg:)
    Vet du, jeg har rett og slett glemt hvor det var. Så linken på en blogg... Så du får bare se etter noen som har det...
    Lykke til med jernet;)
    klem kristina

    SvarSlett