lørdag 7. november 2009

Knerten


I dag har vi vært på kino og sett Knerten. Kjempestas for Tale og Sebastian, både filmen og alt rundt. Jeg ble skuffet. Har siden jeg var liten vært veldig glad i bøkene om Knerten, og har gledet meg til filmversjonen. Joda, sjarmerende lillebror og forsåvidt ok film, men helt anderledes enn bøkene. Nesten ingenting av handlingen var hentet fra boken, bare karakterene.

Den voldsome debatten om sexfiksering i denne filmen forstår jeg ikke hvor kommer fra. Tror ikke mine barn tar skade av å se at faren klapser moren på rumpa. Blir ikke barn trygge av å se at foreldrene flørter litt og er glade i hverandre? Bør jeg slutte å sitte på fanget til Frode eller gi ham små kyss når barna er tilstede?

Nei, takke meg til litt uskyldig kos heller enn blod og vold!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar