søndag 29. november 2009

Adventskalender


Jeg synes i utgangspunktet at det er litt kjedelig med vanlig sjokoladekalender. Det var alltid det vi fikk da jeg var liten. Vi hadde mange bra juletradisjoner hjemme, men kalenderen var et sørgelig kapittel. Men tanken på å lage pakkekalender til to (etterhvert tre) barn er ikke så fristende. Det blir fort både dyrt og stressende og jeg har utviklet full forståelse for min mor som ikke gikk igang med dette.

Et kompromiss ble felles aktivitetskalender. Selve kalenderen sydde svigermor til Frode da han var liten. Jeg synes det er stas å bruke den nå til hele familien.

I stedet for gaver henger det lapper på kalenderen. Der står en koselig ting vi skal gjøre sammen den dagen. For eksempel bake pepperkaker, se en julefilm, poste julekort, lage kakao til kveldsmaten, gå med lys til gravene til barnas morfar og oldeforeldre, og ikke minst overnatting hos mormor. Håper vi får til å ha henting av tante og onkel på flyplassen som en aktivitet, men jeg har ikke fått svar på når de kommer. (Fredrik og Jenny, viss dere leser dette: send meg en melding!)

1 kommentar:

  1. Koselige kalender!
    Eg kom aldri skikkelig i gang med min, så det blir - eeeehhhh - neste år ;)

    SvarSlett