søndag 19. juni 2011

Reise mot Norge

Fredag kveld kom mor og Fredrik nedover fra Sandnes og København.
Noen timer etterpå, lørdag morgen, satte vi oss alle i bilen og begynte ferden mot Norge.

Målet første dag var Bremen, etter blandt annet et stopp i Essen det Fredrik skulle handle vin.



Turen gikk bra. Ungene var uvanlig tålmodige, og etter mange timer i bilen var vi endelig ifølge gps'en 4 minutter fra hotellet. Planene, som var rask middag før ungene skulle få kose seg i bassenget, ble brått gruslagt..

En fotoboks hadde tydeligvis blinket, og en politimann vinket oss inn. De sender ikke bøter til utlandet, så vi måtte bli med til stasjonen for å betale boten. Etter en liten prat måtte vi ut igjen, for å finne minibank. De hadde nemlig ikke kortmaskin på politistasjonen. Finne minibank var lett, finne parkering var ikke lett!
Tilbake på politistasjonen ble boten betalt, og siden vi tross alt var i tyskland var det en stor bunke papirer som måtte fylles ut.

Resultatet ble sure unger, og ikke tid til annet enn middag.

Vel fremme på hotellet ble planene enda mer forkludret. Da jeg skulle parkere i hotellets parkeringshus med bilheis ble jeg skeptisk, men valgte å stole på personalet som sa at biler på størrelse med min hadde parkert der mange ganger uten problemer.
Kort fortalt ble jeg sittende fast i heisen. Porten lukket, heisdøren som skulle lukkes automatisk forble åpen. Og selvsagt virket ikke alarmknappen.
Dermed måtte jeg ringe broderen, som var på restauranten sammen med resten av reisefølget. Han fikk tak i hotellpersonalet, og til slutt måtte jeg bare gå fra bilen mens de tilkalte tekniker til heisen.

Heldigvis fikk de orden på alt utpå kvelden, så det var ikke noe problem å få bilen ut igjen søndag morgen.

Dag to var målet København, via ferje fra Rostok.

Hos barnas tante og onkel i København venter to dager med kos og morro før vi igjen setter oss i bilen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar